حجاب و پوشش در قبرس شمالی - آزادی انتخاب پوشش

وضعیت حجاب و پوشش در قبرس شمالی یکی از سوالات مهم افرادی است که قصد سفر یا مهاجرت به این کشور را دارند. از آنجایی که جمعیت غالب قبرس شمالی را افراد مسلمان و مسیحی تشکیل داده اند، قطعا قوانین پوششی در اماکن اجتماعی از جمله : مدارس، دانشگاه ها، مراکز خرید و... برای تمامی مهاجران بسیار حائز اهمیت است. در این مقاله قصد داریم به صورت جامع به قوانین پوششی مهم قبرس شمالی که برای زنان و مردان این کشور وضع شده است تا یکپارچگی و انسجام در جامعه وجود داشته باشد را مورد بررسی قرار دهیم تا در نهایت برخی از مجهولات ذهنی شما عزیزان، قبل از مهاجرت یا سفر به این کشور جذاب و خیره کننده از بین رفته باشد.

حجاب و پوشش در قبرس شمالی

حجاب در قبرس شمالی چگونه است؟

حجاب در قبرس شمالی برای بسیاری از مهاجران که در کشور های اسلامی چون ایران و عربستان زندگی می کنند، بسیار حائز اهمیت است. برای وضعیت پوشش در این کشور هیچ گونه قانونی برای وضعیت پوششی افراد وضع نشده است و هر شخص با هرنوع پوششی چه آزادانه و چه با حجاب کامل اسلامی، می تواند در این کشور به فعالیت بپردازد؛ همچنین هیچ گونه قانونی برای حجاب و پوشش مگر در اماکن خاص و مذهبی وجود ندارد و تمامی افراد باهرنوع پوششی می توانند به راحتی و به صورت کاملا مسالمت آمیز در کنار یکدیگر به زندگی بپردازند. شاید یکی از سوالاتی که در ذهن شما پررنگ شود، وضعیت امنیت این کشور با  توجه به نوع پوشش آزادانه افراد باشد؟ پاسخ به این سوال کاملا ساده است. در قبرس شمالی آزادی انتخاب دین وجود دارد و اگر در سطح شهر کمی قدم بزنید، متوجه کلیسا ها یا حتی کلوپ های زیادی می شوید که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و افراد به راحتی و حتی بدون ذره ای استرس یا عدم امنیت به کلیسا یا کلوپ ها رفت آمد دارند و شخصی برای آزار اذیت های کلامی یا بدنی وجود ندارد.

آیا حجاب در مدارس و دانشگاه های قبرس شمالی الزامی است؟

حجاب در مدارس قبرس شمالی همانند: ایران، کره جنوبی و.. دارای فرم و پوشش منحصر به فرد خود است و در صورتی که دانش آموزان به رعایت قوانین پوششی مدرسه اهمیت ندهند و از فرم رسمی مدرسه استفاده نکنند، قطعا مورد سرزنش از سوی مسئولین مدرسه یا آموزشگاه خود قرار می گیرند. البته در برخی از مدارس یا آموزشگاه های قبرس شمالی فرم و وضعیت پوششی خاصی برای دانش آموزان در نظر گرفته نشده است و ورود دانش آموزان به مدرسه با هرگونه پوششی بلامانع است.

وضعیت پوششی دانشجویان قبرسی نیز کاملا آزادانه و مستقل است و دانشجویان می توانند به راحتی وارد دانشگاه محل تحصیل خود بشوند و از امکانات آموزشی استفاده کنند. در دانشگاه های قبرس شمالی، هیچ گونه مانعی برای ورود دانشجویان با حجاب به دانشگاه وجود ندارد و دانشجویان مسلمان می توانند، مانند سایر دانشجویان دختر دیگر از تمامی امکانات دانشگاه استفاده نمایند.

بیشتر بدانید: هزینه زندگی در قبرس شمالی

آیا وضعیت پوشش و حجاب در محیط کار در قبرس شمالی دارای قوانین خاصی است؟

زمانی که افراد به قبرس شمالی مهاجرت می کنند، قطعا دانستن وضعیت پوشش و حجاب در محیط کار برای افراد نکته ای بسیار مهم است. در قبرس شمالی در محیط کار برای زنان و مردان هیچ گونه قانون یا فرم خاصی برای حضور در محل کار وجود ندارد و افراد آزاد به انتخاب نوع پوشش خود برای حضور در محل کار هستند. البته برخی از شرکت های خصوصی برای نظم دهی و یکپارچگی بین کارمندان، ممکن است که یونیفرم یا چارچوب های خاصی داشته باشند و از کارمندان خود نیز بخواهند، مطابق با قوانین شرکت عمل کنند. زمانی که شما برای مصاحبه کاری بروید، تمامی ارگان های دولتی، خصوصی و نیمه خصوصی درقبرس شمالی اگر قوانین پوششی خاصی داشته باشند، قبل از امضاء قرارداد قطعا به شما اطلاع خواهند داد. البته توجه داشته باشید که برخی از مشاغل خاص از جمله: پرستاری، پزشکی و برخی مشاغل فنی دارای فرم یا لباس کار مخصوص به خود هستند و افراد فعال در پست های کاری گفته شده، ملزم به رعایت پوشش مخصوص در زمان کار خود هستند که این موضوع ربطی به عدم آزادی در پوشش افراد در قبرس شمالی ندارد و در تمامی جوامع، برخی مشاغل خاص دارای پوشش مخصوص به خود هستند. پس اگر به دنبال دریافت ویزای کاری قبرس شمالی هستید و نگران وضعیت پوششی این کشور بوده اید، اکنون با مراجعه به سایت قبرس ویزا در سریع ترین زمان ممکن به قبرس مهاجرت کنید.

آیا رعایت حجاب در اماکن مذهبی قبرس شمالی الزامی است؟

حجاب در اماکن مذهبی قبرس شمالی دارای قوانین منحصر به فرد خود است و تمامی افراد چه زنان و چه مردان ملزم به رعایت قوانین پوششی در اماکن مذهبی قبرس شمالی هستند. در قبرس شمالی اکثریت افراد مسلمان هستند و به همین علت جامعه تحت تاثیر برخی مسائل مذهبی و عقیدتی قرار گرفته است. در قبرس، شما قطعا مساجد و کلیسا های زیادی را مشاهده خواهید کرد که افراد برای عبادت در این اماکن مذهبی حضور دارند. در این کشور خوش آب و هوا برای ورود به اماکن مذهبی چون: مساجد، زنان ملزم به پوشاندن موی سرخود و تمامی بخش های بدن خود هستند و مردان نیز باید از یک لباس با پوشش مناسب استفاده کنند. البته قوانین پوششی برای ورود به کلیساهای قبرس شمالی یک موضوع مهم است که شما قبل از ورود به کلیسا ملزم به رعایت آن هستید؛ در غیر این صورت یا از ورود شما به اماکن مذهبی جلوگیری می شود یا بسیاری از افراد دید خوبی به شما نخواهند داشت.

بیشتر بدانید: تاریخ و فرهنگ قبرس شمالی

حجاب در مناطق و سواحل گردشگری قبرس شمالی  چگونه است؟

حجاب در مناطق و سواحل گردشگری قبرس شمالی هیچ گونه قانون خاصی ندارد و زنان و مردان می توانند با هرنوع پوششی به تفریح بپردازند. با اینکه قبرس شمالی تا حدی تحت تاثیر جمعیت مسلمان خود قرار گرفته است، اما در سواحل این کشور زنان و مردان به راحتی در کنار یکدیگر به تفریح و استفاده از امکانات موجود در ساحل می پردازند و دولت نیز برای راحتی و سرگرمی خانواده های قبرسی، برنامه های جالبی را در سواحل این کشور تدارک دیده است. شاید اکنون فکر کنید، حالا که قبرس تحت تاثیر جمعیت مسلمان خود قرار گرفته است دچار برخی محدودیت ها در سواحل یا مراکز تفریحی این کشور شگفت انگیز شده است اما جالب است بدانید که  هیچ گونه تفکیک جنسیتی در سواحل یا مناطق گردشگری قبرس شمالی صورت نگرفته است و حتی از نکات جالب تفریحی در قبرس شمالی عدم ممانعت از حضور افراد با حجاب در کلوپ ها و دیسکوهای این کشور است.

سخن آخر

در این مطلب به صورت خلاصه وضعیت حجاب و پوشش در قبرس شمالی بیان شد و طبق مطالب بیان شده در کشور قبرس شمالی هیچ گونه الزام و محدودیتی برای پوشش زنان و مردان به جزء در اماکن مذهبی وجود ندارد و  تمتمی افراد به راحتی می توانند پوشش منتخب خود را به صورت مستقل انتخاب نمایند. البته این نکته حائز اهمیت است که برخی از مشاغل خاص در قبرس یا کشورهای پیشرفته تر از یونیفرم های خاصی استفاده می کنند تا علاوه بر شناسایی راحت تر از عموم مردم، در برخی  از مشاغل از جان فرد نیز محافظت شود. به طور کلی قبرس شمالی برای افرادی که قصد مهاجرت به یک کشور با سطح امنیت بالا، نزدیک بودن به فرهنگ ایرانی، آزادی در پوشش و تحصیل و کار در مراکزی با سطح علمی بالا را دارند، بسیار مناسب است و استفاده از تجربه بهترین مشاوران مهاجرت به قبرس شمالی، قطعا می تواند کمک شایانی برای شما باشد.

دیدگاه ها
امتیاز دهید:
0 از 5