راهنمای کامل مهاجرت کاری به قبرس شمالی در 2024

مهاجرت کاری به قبرس شمالی یکی از راه های مهاجرت به این کشور است که بسیاری از افراد به دنبال آن هستند زیرا شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا، ایران، ترکیه و دیگر کشورهایی که در قبرس شمالی کنسولگری معتبری دارند، نیازی به اخذ ویزا برای ورود به این کشور ندارند. ویزای کاری قبرس شمالی دارای اعتباری 30 روزه است و به تمامی افرادی که به صورت قانونی و با مجوز اولیه وارد این کشور شوند، اعطا می شود؛ همچنین افرادی که قصد راه اندازی کسب و کاری نو در این کشور را دارند، می توانند به مدت یک ماه مجوز راه اندازی کسب و کار را از قبرس شمالی دریافت کنند. مزیت قبرس شمالی برای ایرانیان جویای کار یا ماهر در حرفه های مورد نیاز قبرس شمالی ورود بدون ویزا به قبرس شمالی است.

نحوه دریافت ویزای کاری قبرس شمالی

نحوه دریافت ویزای کاری قبرس شمالی فرآیندی است که شامل مراحل مختلفی می شود. مطابق با سیاست ها و قوانین قبرس شمالی شهروندان اتحادیه اروپا و قبرس شمالی برای استخدام در پست های مختلف کاری در اولویت قرار دارند و افراد خارج از این دو گروه در صورتی می توانند درخواست ویزای کاری داشته باشند که از طرف یک کارفرما در قبرس شمالی فرد مورد نظر خود را از میان دو گروه ذکر شده پیدا نکرده باشد یا نیاز به یک نیروی خارجی داشته باشد. متقاضیان مهاجرت به قبرس شمالی می توانند برای موقعیت های شغلی زیر برای کارفرمایان قبرسی رزومه و درخواست خود را ارسال کنند.

  • مدیر اجرایی با حداقل درآمد 41000 لیر در سال (شرکت ها می توانند تنها 5 مدیر اجرایی خارجی در سال استخدام کنند.)
  • مدیران میانی یا کارمندان میان رده با حقوق سالیانه 21000 تا 40000 لیر
  • کارمند بخش پشتیبانی یا خدمات در صورتی که شهروندان قبرس شمالی یا اتحادیه اروپا مناسب این جایگاه شغلی نباشند.

متقاضیان کار در قبرس شمالی ابتدا باید پیشنهاد کاری را از کارفرمای قبرسی دریافت کرده و سپس کارفرما برای دریافت تاییدیه به وزرات کار قبرس شمالی مراجعه کرده و توصیه نامه لازم را دریافت کند. بعد از دریافت توصیه نامه توسط کارفرما، متقاضی با در دست داشتن توصیه نامه به اداره مهاجرت قبرس شمالی برای دریافت مجوز کاری درخواست می دهد. اخذ مجوز کاری در قبرس شمالی بین 4 تا 6 هفته معمولا طول می کشد و در موارد خاص و با توجه به شرایط خصوصی افراد این زمان به 6 ماه نیز رسیده است. ویزای کار قبرس شمالی به جزء مدیران ارشد با درآمد بالا، پرستاران، ورزشکاران، کارمندان میان رده، نقاشان تصاویر مذهبی و .. که در یک پروژه به خصوص کار می کنند به مدت 4 سال صادر می شود و پس از آن فرد باید به کشور خودش برگردد.

شرایط اخذ ویزا کاری قبرس شمالی

اخذ ویزای کاری قبرس شمالی همانند سایر انواع ویزا نیاز به شرایطی دارد که می بایست قبل از اقدام برای این ویزا، از آنها مطلع باشید و با توجه به این شرایط مدارک موردنیاز خود را آماده نمایید. پیشنهاد ما به شما این است که قبل از اقدام اگر اطلاعات کافی ندارید حتما با یک متخصص و یا مشاور مهاجرتی صحبت نمایید. شرایط اخذ ویزای کاری عبارتند از:

ویزای کاری قبرس شمالی

  1. داشتن دعوتنامه از طرف یک کارفرمای معتبر در قبرس شمالی
  2. داشتن تجربه و سابقه کاری در کشور مبدا
  3. برخورداری از رزومه کاری و تحصیلی مناسب
  4. برخورداری از گواهی سلامت و عدم ارتکاب به جرم درکشور مبدا
  5. داشتن کار و زندگی مساعد برای زندگی در قبرس شمالی
  6. داشتن تسلط کافی به زبان انگلیسی یا قبرسی ( ترکی استانبولی)
  7. داشتن 18 سال به بالا
  8. برخورداری از بیمه نامه معتبر

هزینه دریافت ویزای قبرس شمالی

برای دریافت ویزای کاری این کشور تمامی مدارک هویتی و درخواستی باید به سفارت قبرس در ایران تحویل داده شود تا توسط کارشناسان سفارت قبرس شمالی مورد بررسی قرار گیرد. بررسی مدارک شخص متقاضی هزینه هایی را برای او در پی دارد که صرف نظر از این که درخواست او تایید یا رد می شود، ملزم به پرداخت این هزینه است. میزان هزینه پرداختی افراد با توجه به نوع ویزای کاری که قصد دریافت آن را دارند، متفاوت است. اما به صورت میانگین هزینه دریافت ویزای این کشور حدود 850 یورو است و این هزینه به هیچ عنوان قابل بازگشت نمی باشد.

بیشتر بخوانید: هزینه زندگی در قبرس شمالی

انواع ویزای کاری Northern Cyprus

برای مهاجرت کاری به قبرس شمالی، شهروندان کشورهای غیر از اتحادیه اروپا (EU)، ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ و سوئیس (EFTA) نیاز به دریافت سه مدرک ویزا جداگانه دارند:

  • ویرای کار سرمایه گذاری یا کار آفرینی: این نوع ویزای کار قبرس شمالی از نوع ویزای f محسوب می شود. ویزای کاری سرمایه گذاری در این کشور از سه طریق به دست می آید:
  1. خرید یک یا چند ملک به ارزش 300000 یورو
  2. داشتن حداقل درآمد 30000 یورو در سال در خارج از قبرس شمالی
  3.  داشتن حداقل 30000 یورو در یکی از بانک های قبرس شمالی و عدم برداشت پول تا حداقل 3 سال

بیشتر بخوانید: ویزای سرمایه گذاری قبرس شمالی

  • ویزای کاری 90 روزه: این ویزا به شما اجازه می دهد تا برای مدت حداکثر ۹۰ روز وارد قبرس شمالی شوید و در آنجا کار کنید (اجازه ورود به قبرس شمالی).
  • ویزای کار به درخواست کارفرما: این ویزا به شما اجازه می دهد تا در قبرس شمالی کار کنید (اجازه کار در قبرس شمالی). این ویزا باید توسط کارفرمای شما در قبرس شمالی درخواست شود.
  • ویزای اقامت موقت: این ویزا برای هر شهروند خارجی که قصد دارد بیش از ۹۰ روز در قبرس شمالی زندگی کند، لازم است (اجازه اقامت در قبرس شمالی). در طی این اقامت همچنان می توانید به دنبال کار باشید و ویزای خود را به ویزای کار تبدیل کنید.
  • ویزای کاری استعداد های درخشان: افراد شناخته شده فرهنگی، هنری، ورزشی و... می توانند برای اخذ ویزای کاری قبرس شمالی درخواست دهند.
  • ویزای کار family stream : افرادی که از طریق ویزای کاری به این کشور مهاجرت کرده اند و مشغول به کار هستند می توانند برای بردن خانواده خود به قبرس شمالی اقدام کنند. تمامی افرادی که تحت سرپرستی فرد شاغل در قبرس هستند، می توانند از این نوع ویزا استفاده کنند و به قبرس شمالی مهاجرت کنند.
    شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا و EFTA نیازی به ویزای کاری قبرس شمالی ندارند و می توانند با استفاده از شناسنامه یا گذرنامه خود به راحتی وارد قبرس شمالی شوند و در آنجا مشغول به کار شوند.

وضعیت کار، اشتغال و درآمد در قبرس شمالی

قبرس شمالی دارای یک اقتصاد متنوع است که بر پایه گردشگری، خدمات، کشاورزی و صنعت استوار می باشد. نرخ بیکاری در قبرس شمالی در سال ۲۰۲۰ حدود ۷.۴ درصد بوده است که نسبت به سال های قبل کاهش یافته است. حداقل دستمزد در قبرس شمالی در سال ۲۰۲۱ حدود ۸۶۰۰ لیر ترکیه در ماه بوده است که برابر با حدود ۷۰۰ یورو یا ۸۰۰ دلار است. متوسط حقوق در قبرس شمالی در سال ۲۰۲۱ حدود ۲۰۰۰۰ لیر ترکیه در ماه است که برابر با حدود ۱۶۰۰ یورو یا ۱۸۰۰ دلار می باشد.
به طور کلی، حقوق در قبرس شمالی کمتر از قبرس جنوبی و بسیاری از کشورهای اروپایی است، اما به دلیل نرخ مالیات پایین و هزینه زندگی کمتر، درآمد خالص شهروندان قبرس شمالی معمولاً بیشتر است. علاوه بر این، قبرس شمالی دارای آب و هوای معتدل، طبیعت زیبا و فرهنگ دوستانه ای است که زندگی در آن را لذت بخش می کند.

فرصت های شغلی در قبرس شمالی

فرصت های شغلی در قبرس شمالی به عنوان یکی از جوانترین جمهوری ها و مقصدهای جذاب برای مهاجران، بازار کار پویا و گسترده ای دارد. مهاجرت کاری به قبرس یکی از روش های اصلی مهاجرت به این کشور زیباست. قصد داریم در ادامه به شناخت بخش کاری و ارائه راهنمایی برای یافتن شغل در قبرس شمالی بپردازیم.

شناخت بخش کاری: بازار کار در قبرس شمالی به دلیل توسعه و رشد مستمر، فرصت های شغلی زیادی را فراهم کرده است. بخش های مختلف اقتصادی این کشور شامل گردشگری، خدمات مالی، مهندسی و ساخت، فناوری اطلاعات و غیره هستند. در حال حاضر، بخش هایی نظیر تولیدات محلی، صنایع غذایی و خدمات بهداشتی نیز به سرعت در حال گسترش هستند.

راهنمای یافتن شغل در قبرس شمالی

  1. تحصیلات و مهارت ها: درخواست کار در قبرس شمالی نیازمند داشتن تحصیلات و مهارت های مرتبط با حوزه مورد نظر است. تحصیلات بالا و مدارک مرتبط باعث تسهیل در یافتن شغل مناسب می شوند.
  2. ارتباطات و شبکه سازی: شبکه سازی در جوامع کاری محلی و مشارکت در رویدادها و کنفرانس های صنعتی، راهی موثر برای افزایش فرصت های شغلی است.
  3. مشارکت در دوره های آموزشی: شرکت در دوره ها و آموزش های حرفه ای مرتبط با حوزه شغلی، مهارت های شما را به روز می کند و ارتقاء می دهد.
  4. مطالعه و بررسی صحیح شغلی: بررسی بازار کار و نیازهای شغلی محلی، به شما کمک می کند تا راه های موثرتری برای یافتن شغل مناسب بیابید.
  5. استفاده از منابع آنلاین: وب سایت های استخدامی محلی و منابع آنلاین دیگر می توانند به عنوان یکی از ابزارهای مؤثر برای جستجوی شغل مورد استفاده قرار بگیرند.
  6. راهنمایی حقوقی: دریافت راهنمایی حقوقی از متخصصان مهاجرت مانند مشاوران قبرس ویزا و وکلای کاری محلی، می تواند در فرآیند یافتن شغل و حفظ حقوق شما مفید باشد.

با رعایت این نکات و استفاده از راهنمایی های ذکر شده، امکان یافتن شغل مطلوب در قبرس شمالی را بسیار افزایش خواهید داد و به بهبود شرایط حرفه ای و زندگی شخصی تان خواهید پرداخت.

بیشتر بخوانید: پردرآمدترین مشاغل قبرس شمالی

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت کاری به قبرس شمالی

برای درخواست ویزای کاری قبرس شمالی، باید مدارک زیر را تهیه و ارائه کنید:

  • گذرنامه معتبر
  • فرم درخواست ویزا، کامل و امضا شده
  • گواهی سلامت
  • گواهی عدم سوءپیشینه، صادر شده توسط مقامات پلیس در طول شش ماه گذشته
  • اثبات تمکن مالی برای پوشش هزینه های اقامت
  • بیمه سلامت مسافرتی
  • قرارداد کاری با مهر و امضای دفتر کار قبرس شمالی
  • تکمیل فرم های M.58 و M.64 برای درخواست ویزای کاری
  • گواهی ترخیص مالیاتی شرکت استخدام کننده
  • پرداخت هزینه درخواست ویزا به مبلغ 20 لیر

اگر می خواهید در قبرس شمالی کار کنید، اول باید از سفارت یا کنسولگری قبرس در کشورتان ویزای کاری این کشور را بگیرید. این ویزا ۲۰ یورو هزینه دارد و ممکن است یک تا سه ماه طول بکشد تا صادر شود. وقتی ویزای کاری شما صادر شد، باید تا ۹۰ روز بعد به قبرس شمالی بروید و سریعاً برای دریافت اجازه کار و ویزای اقامت موقت اقدام کنید.

انواع مجوز کار در قبرس شمالی

برای مهاجرت کاری به قبرس شمالی انواع مختلفی ویزا و مجوز کار وجود دارد که در این بخش محبوب ترین مجوزهای کار قبرس شمالی را بیان خواهیم کرد.

  • مجوز کار اولیه
  • مجوز کار محدود
  • مجوز کار TRNC
  • مجوز کار دانشجویی
  • مجوز کار ایجاد کسب و کار

مجوز کار اولیه: همه افراد خارجی که قصد کار در قبرس شمالی را دارند، باید مجوز اولیه کار را دریافت کنند. مجوز اولیه کار توسط کارفرمای قبرسی دریافت و برای فرد خارجی ارسال می شود. مدت زمان مجوز اولیه کار 30 روز است و درصورتی که فرد خارجی در این مدت وارد قبرس شمالی نشود، این مجوز باطل شده و کارفرما برای دریافت مجدد آن باید اقدام کند.
مجوز کار محدود: مجوز کار محدود برای کار در یک محل شغلی و یک شرکت ثبت شده در قبرس شمالی کاربرد دارد. مدت زمان این مجوز 6 ماه تا 1 سال است ولی در صورت نیاز تا 2 سال قابل تمدید است.
مجوز کار TRNC: مجوز کار TRNC برای افرادی که قصد تعمیر، نصب، آموزش و نگهداری مختص به یک کالا یا و ماشین آلات را دارند، کاربرد دارد و تا90 روز دارای اعتبار است.
مجوز کار دانشجویی: افرادی که در قبرس شمالی مشغول به تحصیل هستند و قصد کار دارند، باید برای دریافت مجوز کار دانشجویی اقدام کنند. مراحل اخذ مجوز کار دانشجویی مانند دیگر مجوزها است و کارفرما باید برای دریافت این مجوز درخواست دهد.البته نیروی کار دانشجو در قبرس باید کمتر از 50 درصد کل کارکنان باشد و دانشجویان حق کار در کلوپ های شبانه روزی، کازینوها و مراکز مشابه را ندارند.
مجوز کار ایجاد کسب و کار: مجوز تاسیس شرکت در قبرس شمالی برای شرکت های ثبت شده شرکای خارجی در قبرس شمالی صادر می شود. این مجوز 6 ماه تا 1 سال اعتبار دارد و تا 2 سال قابل تمدید است.

بهترین مشاغل در قبرس شمالی

محبوب ترین مشاغل در قبرس شمالی

در قبرس به دلیل گران بودن هزینه های انرژی، راه اندازی کسب و کارهای تولیدی و صنعتی به صرفه نیست و بیشتر شغل ها در حوزه های خدماتی، توریستی و آموزشی هستند. محبوب ترین مشاغل در قبرس شمالی عبارتند از:

  • هتلداری: این شغل به دلیل وجود تقاضای زیاد برای اقامت گردشگران و دانشجویان، یکی از پردرآمدترین و پرطرفدارترین مشاغل در قبرس شمالی است. شما می توانید در بخش های مختلف یک هتل مانند پذیرش، نظافت، آشپزخانه، رستوران و بار کار کنید و درآمد خوبی بدست آورید.
  • گردشگری: این شغل نیز به دلیل جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی قبرس شمالی، یکی از محبوب ترین مشاغل پاره وقت در این کشور است. شما می توانید به عنوان راهنمای تور، مدیر تور، مسئول فروش تور، مدیر آژانس مسافرتی و یا کارمند آژانس مسافرتی فعالیت کنید و از درآمد و تخفیفات مسافرتی بهره مند شوید.
  • پزشکی: این شغل نیز یکی از مشاغل پردرآمد و پرطرفدار در قبرس شمالی است که به دلیل نیاز به خدمات درمانی و بهداشتی مردم و گردشگران، فرصت های شغلی زیادی را ایجاد کرده است. شما می توانید به عنوان پزشک، پرستار، داروساز، فیزیوتراپ، دندانپزشک و یا کارمند بیمارستان و کلینیک کار کنید و از درآمد و امکانات رفاهی خوبی برخوردار شوید.
  • داروسازی: این شغل نیز یکی از مشاغل پاره وقت محبوب در قبرس شمالی است که به دلیل تولید و عرضه داروهای مورد نیاز مردم و گردشگران، بازار خوبی دارد. شما می توانید به عنوان داروساز، کارمند داروخانه، نماینده فروش دارو و یا مشاور دارویی کار کنید و از درآمد مناسبی بهره مند شوید.
  • معماری: این شغل نیز یکی از مشاغل جذاب در قبرس شمالی است که به دلیل رشد ساخت و ساز و نیاز به طراحی و اجرای پروژه های مسکونی، تجاری، گردشگری و فرهنگی، فرصت های شغلی خوبی را فراهم کرده است.
  • مهندسی: این شغل نیز یکی از مشاغل مورد علاقه در قبرس شمالی است که به دلیل نیاز به ارائه خدمات فنی و مهندسی در زمینه های مختلف مانند برق، مکانیک، کامپیوتر، صنایع، بازار کار خوبی دارد.
  • IT و تکنولوژی: این شغل نیز یکی از مشاغل پردرآمد در قبرس شمالی است که به دلیل نیاز به ارائه خدمات نوین و امنیتی در زمینه های مختلف مانند برنامه نویسی، طراحی وب، شبکه، داده کاوی، هوش مصنوعی فرصت های شغلی زیادی را ایجاد کرده است.

مزایای مهاجرت کاری به قبرس شمالی

قطعا استخدام و کار در قبرس شمالی برای بسیار از افراد یک موقعیت و شرایط عالی است که با مهاجرت کاری به این کشور نه تنها شرایط و مزایای خاصی را دریافت می کنند بلکه به دلیل عضو اتحادیه اروپا بودن این کشور افراد به راحتی می توانند به کشورهای اروپایی سفر یا مهاجرت کنند. در این بخش به دیگر مزایای ویژه مهاجرت کاری به قبرس اشاره خواهیم کرد.

  • آب و هوای فوق العاده و محیطی سالم
  • زندگی امن
  • مهمان نواز بودن مردم قبرس شمالی
  • استاندارهای بالا برای زندگی
  • آموزش سطح بالا و عالی
  • کسب و کار مناسب و شرایط کاری عالی

اخذ ویزای کاری قبرس شمالی توسط موسسه مهاجرتی قبرس ویزا

آیا دوست دارید در یکی از پررونق ترین و پویاترین بازارهای کاری جهان فعالیت کنید و از درآمد بالا و شرایط کاری عالی در قبرس شمالی بهره مند شوید؟ آیا می خواهید یک ویزای کاری معتبر و قانونی بدون نیاز به پیشنهاد کار از کارفرمای قبرسی دریافت کنید و مهاجرت به قبرس برای شما آسان شود؟ مجموعه ما باداشتن تجربه و دانش فراوان در زمینه اخذ ویزای کاری قبرس شمالی و مهاجرت به قبرس شمالی از طریق قبرس ویزا به شما در انجام تمام مراحل اخذ ویزای کاری قبرس کمک می کند.

اقتصاد قبرس شمالی تحت سلطه بخش خدمات (۶۹٪ از تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۰۷) است که شامل بخش عمومی، تجارت، گردشگری و آموزش است. نرخ بیکاری در قبرس شمالی بر اساس داده‌های سال ۲۰۱۸، حدود ۵% است. همین نرخ پایین بیکاری باعث شده است که بسیاری از ایرانیان، تصمیم به مهاجرت و کار در قبرس شمالی بگیرند. کشور قبرس شمالی عمدتاً کالاهایی مانند مرکبات، سیمان، سیب زمینی و پوشاک را به ترکیه صادر می‌کند. ۲۲ درصد از تولید ناخالصی کشور قبرس شمالی مربوط به صنعت و ۹ درصد آن مربوط به کشاورزی است. اقتصاد قبرس شمالی بر اساس بازار آزاد عمل می‌کند و بخش قابل توجهی از هزینه‌های اداری توسط ترکیه و اتحادیه اروپا تأمین می‌شود. قبرس شمالی از لیر ترکیه به عنوان واحد پول خود استفاده می‌کند و همین امر باعث شده تا وضعیت اقتصادی آن به اقتصاد ترکیه مرتبط باشد.
بین 15000 تا 25000 لیر در ماه
خیر
هنگامی که توانستید یک کارفرما در قبرس پیدا کرده و قرارداد کاری با او امضا کنید، کارفرمای شما باید برای تأیید از وزارت کار قبرس درخواست دهد. در صورت تأیید، وزارت کار به کارفرمای شما توصیه نامه‌ای می‌دهد که باید از آن برای درخواست مجوز کار شما استفاده کند.
دیدگاه ها
5
۱۴۰۳/۰۲/۰۱ ۰۹:۲۰:۲۰
بدون نام
نرخ بیکاری قبرس شمالی چند درصده؟
مدیر سایت
نرخ بیکاری در این کشور نسبت به بسیاری از کشورهای منطقه پایین تره زیرا فرصت های شغلی متعددی وجود داره. برای اطلاعات بیشتر می تونید با ما تماس بگیرید.
5
۱۴۰۲/۱۱/۲۶ ۱۲:۴۲:۰۹
بدون نام
آیا ویزای کاری قبرس به من اجازه می‌دهد خانواده‌ خودم را به همراه بیاورم؟
5
۱۴۰۲/۱۱/۲۶ ۱۲:۴۱:۳۱
بدون نام
چه مدارکی برای درخواست ویزای کاری قبرس نیاز است؟
امتیاز دهید:
0 از 5