تفاوت قبرس شمالی و قبرس جنوبی

تمام افرادی که قصد خرید ملک در قبرس شمالی دارمد، با این سوال مواجه می‌شوند که آیا بهتر است ملک موردنظرشان را در قبرس شمالی بخرند یا قبرس جنوبی؟ با ما همراه باشید تا قبرس شمالی و جنوبی را از جوانب مختلف مقایسه کرده و تصمیم بگیریم که سرمایه گذاری در کدام بخش از قبرس مقرون به صرفه تر است. برای دریافت اطلاعات در مورد قیمت روزانه و شرایط خرید ملک در قسمت شمالی این جزیره، می‌توانید به صفحه خرید ملک در قبرس شمالی مراجعه کنید.

اطلاعات مختصر در مورد قبرس شمالی و قبرس جنوبی

در سال 1974 قبرس به دو بخش تقسیم شده است: جمهوری ترکیه شمالی قبرس و جمهوری قبرس. قبرس شمالی یک سوم جزیره را شامل می‌شود که قبرسی‌های ترکیه‌ای در آن ساکن هستند و قبرس جنوبی دو سوم باقی‌مانده جزیره را در بر می گیرد که قبرسی‌های یونانی ساکنین آن هستند. جمعیت قبرس شمالی حدودا 300 هزار نفر است که عمدتاً مسلمان هستند و فرهنگ، آشپزی و سنت‌های ترکیه را دارند. جمعیت قبرس جنوبی 800 هزار نفر است که اکثرا مسیحی هستند و فرهنگ یونانی دارند. این جزیره با تاریخ با شکوهی که داشت، یکباره به دو کشور کاملاً متفاوت تقسیم شده است. ما این دو کشور را بر اساس معیارهایی که باید در انتخاب موقعیت برای سرمایه‌گذاری در املاک مدنظر قرار داد، مقایسه خواهیم کرد.

بیشتر بدانید: هزینه زندگی در قبرس شمالی

تفاوت قبرس شمالی و جنوبی

مقایسه قبرس شمالی و جنوبی

دسترسی به وسایل نقلیه

قبرس جنوبی جزء اتحادیه اروپا است، اما در منطقه شنگن نیست. بنابراین، شهروندان خارجی می‌توانند با اخذ ویزای الکترونیکی قبرس جنوبی، وارد کشور شوند. در جنوب قبرس، تنها فرودگاه بین‌المللی لارناکا وجود دارد و در تابستان، علاوه بر پروازهای منظم، پروازهای چارتر مستقیم از کشورهای اروپایی برگزار می‌شود.

برای ورود به قبرس شمالی نیازی به ویزا نیست. گردشگران در هنگام ورود، مهر ورود (گاهی در پاسپورت زده می‌شود ولی اغلب در یک برگه جداگانه صادر می شود) دریافت می‌کنند. فرودگاه ارجان در قبرس شمالی فعال است و تنها می‌توان از طریق ترانسفر در ترکیه با هواپیما یا کشتی به این جزیره وارد شد.

اقامت به وسیله سرمایه‌گذاری

در قبرس جنوبی، مجوز اقامت را تنها در صورتی دریافت می کنید که ملکی به ارزش حداقل 300 هزار یورو بخرید. اما در قبرس شمالی با خرید ملک به هر قیمتی می توانید درخواست اقامت کنید.

برای دیدن قیمت‌های روزانه تمام انواع آپارتمان‌های فروشی در شمال قبرس همراه با اطلاعات کامل می‌توانید به صفحه پروژه ها مراجعه کنید.

بیشتر بدانید: تفریحات قبرس شمالی

آموزش

تحصیل در دانشگاه‌های هر دو قسمت قبرس، اعتبار لازم برای دانشگاه های سراسر دنیا را داراست. در اینجا سیستم آموزشی بریتانیا حاکم است: کارشناسی - کارشناسی ارشد - دکترا. در اکثر دانشگاه‌ها، تدریس به زبان انگلیسی انجام می‌شود که از نظر دانشجویان بین المللی یک مزیت محسوب می شود.

در جنوب قبرس 8 دانشگاه و در شمال قبرس 12 دانشگاه وجود دارد، بنابراین قبرس شمالی به عنوان یک مقصد محبوب برای تحصیلات تکمیلی محسوب می‌شود. بعد از دریافت دیپلم از دانشگاه‌های قبرس، فارغ‌التحصیلان چشم انداز خوبی برای پیدا کردن کار در اروپا دارند.

هزینه زندگی

اگر هزینه زندگی در قبرس شمالی و جنوبی را مقایسه کنید، باید به آمارها مراجعه کنید. ما برای بررسی هزینه زندگی، لیماسول محبوب ترین شهر قبرس جنوبی را با محبوب ترین شهر قبرس شمالی یعنی گیرنه مقایسه می کنیم.

  • غذا و رستوران در لیماسول 33٪ گرانتر از گیرنه است
  • محصولات موجود در بازار در لیماسول 53٪ گرانتر از گیرنه هستند
  • بنزین در لیماسول 31٪ گرانتر از گیرنه است، اما خودروهایی مانند تویوتا کرولا سدان، 48٪ ارزان‌تر هستند
  • خدمات اساسی (برق، گرمایش، سرمایش، آب، زباله) برای یک آپارتمان 85 متری در لیماسول به شما 100٪ گرانتر خواهد بود.
  • پوشاک در گیرنه 63٪ ارزان‌تر از لیماسول خواهد بود

همچنین باید توجه داشت که هوا و محیط زیست در قبرس شمالی بهتر از قبرس جنوبی است زیرا کارخانجات صنعتی کمتری در مقایسه با جنوب دارد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع می‌توانید مقاله هزینه زندگی در قبرس شمالی را مطالعه کنید.

ارزش ملک و شرایط پرداخت

هزینه ملک در جنوب و شمال قبرس بسیار متفاوت است. هزینه متوسط هر متر مربع در قسمت جنوبی جزیره حدود 3000 یورو است، در حالی که در قسمت شمالی 1500 یورو است.

بحران اقتصادی سال 2013 سبب شد قیمت ملک در قبرس به نصف برسد و پنجاه درصد افت داشته باشد، با این وجود با گذشت سال ها همچنان این مشکل در قبرس جنوبی وجود دارد. با این حال و حتی در چنین شرایطی، املاک در قبرس جنوبی 30 تا 50 درصد گران تر از قبرس شمالی است.

نرخ رشد قیمت ملک در سال 2022 به صورت زیر بوده است

  • در قبرس جنوبی - 15٪
  • در قبرس شمالی - 30٪

این نشان می‌دهد که ظرفیت سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی بسیار بالاتر از آن در قبرس جنوبی است.

سخن آخر

قبرس شمالی هر سال محبوبیت بیشتری پیدا می کند. سیاست سرمایه گذاری قبرس شمالی، قیمت های راحت، استاندارد بالای زندگی، سرمایه گذاران و مهاجران بیشتری را جذب می کند. تیم ما آماده مشاوره در زمینه سرمایه گذاری و خرید ملک در قبرس شمالی و ارائه پشتیبانی حرفه ای در تمام مراحل خرید است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید ملک در قبرس شمالی و همچنین دریافت مشاوره تخصصی در این زمینه می توانید با مجموعه قبرس ویزا تماس بگیرید. کارشناسان مجموعه آماده پاسخگویی به سوالات شما در سطوح مختلف هستند تا بتوانید با توجه به نیاز، اهداف و بودجه خود بهترین گزینه ها را برای سرمایه گذاری در ملک در این حوزه انتخاب کنید و با آگاهی کافی در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهید.

دیدگاه ها
امتیاز دهید:
0 از 5