هزینه های زایمان در قبرس شمالی

زمانی که افراد متاهل قصد مهاجرت به قبرس شمالی را دارند، یکی از سوالات مهم و اساسی برای این افراد هزینه های زایمان و درمان این کشور است. قطعا با توجه به این سوال مهم برای بسیاری از افراد پیش می آید که بخواهند بدانند علاوه بر هزینه های درمانی، افراد باردار چه خدماتی را دریافت می کنند و آیا اصلا امکانات درمانی قبرس شمالی به اندازه ای است که مادر در یک وضعیت نرمال وضع حمل کند یا خیر؟ برای دانستن این سوالات و دیگر سوالاتی که در زمینه زایمان در قبرس دارید، تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

زایمان در قبرس شمالی

هزینه های زایمان در قبرس شمالی چگونه است؟

هزینه زایمان در قبرس شمالی برای اکثر شهروندان این کشور مقرون به صرفه محسوب می شود. در این کشور با توجه به بیمارستان انتخابی و نحوه زایمان، هزینه های زایمان نیز متفاوت است و نمی توان رقم ثابتی را بیان کرد. هزینه زایمان طبیعی در قبرس از 500 الی 1000 لیر متغیر است و زایمان سزارین نیز هزینه ای بین 2000 تا 3500 لیر دارد. البته به طور کلی هزینه های نگهداری های پس از زایمان در قبرس شمالی پایین است و هزینه هایی چون: هزینه سونوگرافی، دارو یا دیگر خدمات جزء هزینه های اضافی محسوب می شود و بسیاری از افراد فقط در صورت نیاز این هزینه  ها را پرداخت می کنند.

هزینه های بیمارستان و پزشک برای زایمان در قبرس شمالی به چه صورت است؟

هزینه های بیمارستانی و پزشکی برای زایمان در قبرس شمالی کاملا متفاوت است و نمی توان رقم دقیقی را برای هزینه های زایمان بیان کرد. هزینه های اصلی زایمان در قبرس مربوط به طبیعی یا سزارین بودن زایمان است و دیگر هزینه ها از جمله: هزینه معاینات پزشکی، هزینه داروها هزینه پرستار شخصی، هزینه های مشاوره درمانی بعد از زایمان، آموزش نحوه شیردهی، هزینه بیمارستان انتخابی، هزینه مراقبت های قبل و بعد زایمان و... جزء هزینه های مازاد و اضافی زایمان محسوب می شود. اما به طور کلی هزینه زایمان در قبرس شمالی در مقایسه با دیگر کشورهای همسایه با این کشور برای شهروندان کاملا مقرون به صرفه محسوب می شود و به همین علت مردمان این کشور، نگرانی بابت هزینه های زایمان ندارند. البته در صورتی که می خواهید از هزینه دقیق زایمان در قبرس شمالی مطلع شوید، می توانید با بیمارستان انتخابی خود برای  زایمان تماس بگیرید تا از خدمات و هزینه های دقیق زایمان مطلع شوید. برخی از بهترین بیمارستان های خصوصی قبرس به شرح زیر می باشد:

  • بیمارستان دانشگاه خاور نزدیک Near East University Hospit
  • بیمارستان زندگی قبرس Cyprus Life Hospital
  • بیمارستان کولان بریتانیا Kolan British Hospital
  • بیمارستان خصوصی باشکنت Özel Baskent Hospital
  • بیمارستان کمیلوغلو Kamiloglu Hospital
  • بیمارستان مدیکال پورت Medical Port Hospital

بیشتر بخوانید: هزینه زندگی در قبرس شمالی

هزینه خدمات مامایی در قبرس شمالی

هزینه خدمات مامایی در قبرس شمالی بسیار مقرون به صرفه است و این خدمت برای تمامی شهروندان قبرسی در دسترس است. هزینه ماما در بیمارستان های خصوصی این کشور حدود450 یورو است که به نسبت کشورهای اروپایی هزینه بسیار پایینی محسوب می شود. البته وزرات بهداشت این کشور به جهت بهره مندی تمامی افراد جامعه از خدمات مامایی در قبل، حین و پس از زایمان به صورت رایگان ماما را در اختیا شهروندان خود می گذارد و این موضوع برای افرادی که توانایی مالی مناسبی ندارند و نمی توانند به بیمارستان های خصوصی مراجعه کنند، بسیار مناسب است؛ همچین وزارت بهداشت این کشور به کسانی که می خواهند از هزینه های مامایی استفاده کنند اما بضاعت مالی مناسبی  ندارند، یارانه مناسبی را پرداخت می کند تا به راحتی از خدمات مامایی استفاده کنند و به جهت راحتی بیشتر شهروندان بی بضاعت خود، مراکز ارائه دهنده خدمات مامایی را موظف کرده است تا تخفیف و بسته های متنوعی را با توجه به وضعیت مادران باردار ارائه دهند.

بیمه زایمان در قبرس شمالی چه خدماتی را پوشش می دهد؟

 بیمه زایمان در قبرس شمالی از طریق بیمه سلامت ملی و از سمت دولت ارائه  می شود. در این بیمه تمامی هزینه های قبل از زایمان، حین زایمان و پس از زایمان پوشش داده می شود تا شهروندان قبرسی احساس امنیت و آرامش خیال کنند. بیمه سلامت برای تمامی افراد و ساکنان قبرس شمالی لحاظ می شود و این بیمه توجهی به ملیت و مذهب افراد ندارد و در صورتی که شما اقامت قبرس را داشته باشید، می توانید به راحتی از بیمه های مربوط به  زایمان این کشور استفاده کنید. مادران در قبرس شمالی برای زایمان کیفیت بسیار بالایی را تجربه می کنند و این کشور در سال های اخیر توانسته، زایمان های موفق بسیار زیادی را به ثبت برساند. در صورتی که نیاز به خدمات جامع تری برای زایمان دارید که پوشش بیمه گسترده تری را داشته باشد، برخی از مراکز ارائه دهنده خدمات خصوصی، انتخاب بسیار مناسبی است و شما می توانید تجربه راحت تری را در حین زایمان کسب کنید.  در ادامه با 3 بیمه ای که دولت قبرس شمالی به شهروندان خود برای زایمان ارائه می دهد، آشنا خواهید شد.

بیشتر بخوانید: ویزای کاری قبرس شمالی

هزینه های مازاد زایمان در قبرس شمالی چیست؟

هزینه های مازاد زایمان در قبرس شمالی برای هر فردی متفاوت است و نمی توان به صورت کلی رقم یا خدمتی را بیان کرد. اما به طور کلی خدماتی که قبل از زایمان، حین زایمان و پس از زایمان مادر دریافت می کند، جزء هزینه های مازاد زایمان محسوب می شود. برخی از بیشترین هزینه هایی که از توسط والدین قبرسی انجام شده است، عبارتند از:

  1. پوشک
  2. شیر خشک
  3. هزینه نگهداری از نوزاد
  4. هزینه تجهیزات پزشکی مورد استفاده
  5. هزینه اقامت در بیمارستان
  6. هزینه فیلم برداری و ثبت خاطرات در اتاق زایمان
  7. هزینه بیهوشی بیمار در صورت نیاز
  8. و...

تمامی مواردی که در این بخش بیان شد بستگی به خود شخص دارد که انجام دهد یا خیر. اما به صورت کلی شما می توانید با مراجعه یا تماس با مرکز پزشکی یا بیمارستان مورد نظر خود، از خدماتی که تحت پوشش بیمارستان یا مرکز انتخابی شما است و برای زنان باردار انجام می شود، مطلع شوید. در صورتی که قصد مهاجرت به قبرس شمالی را دارید و می خواهید اطلاعات کامل و جامعی را در رابطه با مهاجرت به این کشور جذاب کسب کنید، مشاوران و کارشناسان ما در مجموعه قبرس ویزا آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

بسته به شرایط بیمه و توافق‌نامه‌های بین‌المللی، برخی بیمه‌های خارجی ممکن است بخشی از هزینه‌های زایمان را پوشش دهند. توصیه می‌شود قبل از تصمیم‌گیری با شرکت بیمه خود مشورت کنید.
در برخی موارد، ممکن است بیمارستان‌ها یا مراکز درمانی خصوصی برنامه‌های تسهیلات پرداخت یا تخفیفاتی برای خانواده‌های نیازمند ارائه دهند. اطلاعات دقیق را می‌توان از طریق مشاوره مستقیم با بیمارستان‌ها به دست آورد.
معمولاً نیاز به ارائه مدارک شناسایی معتبر (مانند پاسپورت)، ویزای اقامت (در صورت لزوم)، و مدارک پزشکی مربوط به دوران بارداری است. بیمارستان‌ها ممکن است اطلاعات بیشتری را برای تکمیل فرآیند ثبت‌نام درخواست کنند.
دیدگاه ها
امتیاز دهید:
0 از 5