با روستاهای قبرس شمالی بیشتر آشنا شوید

روستاهای قبرس شمالی یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری این کشور محسوب می شوند که هرساله گردشگران زیادی را از سراسر جهان جذب می کند. برخی از روستاهای قبرس شمالی به دلیل نزدیکی به شهرهای مهم و شناخته شده این کشور از معروفیت بیشتری برخوردار هستند که همین امر سبب افزایش امکانات بیشتر در روستاهای نزدیک به شهر شده و زندگی روستایی در قبرس شمالی از حالت سخت و سنتی خود تا حدی خارج شده است. روستاهای قبرس شمالی اکثرا در کنار تپه ها بنا شده اند که همین امر باعث زیبایی چندین برابری خانه ها و ایجاد احساس خوب در افراد ساکن در مناطق روستایی قبرس شمالی شده است.

از مزیت های ویژه روستاهای قبرس شمالی باید به هزینه های پایین خرید یا اجاره خانه اشاره کرد که این موضوع برای افرادی که قصد مهاجرت به قبرس شمالی و سکونت در این کشور را دارند، بسیار مناسب است. در ادامه این مقاله قصد داریم تا به معرفی روستاهای قبرس شمالی و ویژگی های خاص این روستاها بپردازیم تا علاوه بر آشنایی بیشتر با کشور قبرس با شرایط زندگی در روستاهای قبرس نیز آشنا شوید.

روستاهای قبرس شمالی

روستای اوزانکوی قبرس شمالی

روستای اوزانکو در فاصله 5 کیلومتری شهر گیرنه قبرس شمالی واقع شده است و جزء روستاهای سنتی و قدیمی کشور قبرس محسوب می شود. در روستای زیبا و گردشگری اوزانکو، برخی از ساکنین مقیم قبرس شمالی، خانه های روستایی یا ویلایی دارند که برای تعطیلات و گذراندن وقت در آخر هفته بسیار مناسب است. از جاذبه های گردشگری منحصر به فرد روستای اوزانکو می توان به کلیسای بلاپایس که در نزدیکی روستا واقع شده است، اشاره کنیم.

روستای بلاپایس قبرس شمالی

 روستای بلاپایس یکی از روستاهای محبوب در قبرس شمالی محسوب می شود و کلیسای معروف بلاپایس در این روستا واقع شده است. این روستای جذاب در دامنه تپه ها احداث شده است و از شهر گیرنه تنها با 10 دقیقه رانندگی به روستای بلاپایس می رسیم؛ که همین موضوع باعث شده تا هرساله گردشگران زیادی از سراسر دنیا برای دیدن کلیسای بلاپایس به قبرس شمالی و روستای بلاپایس سفر کنند.

از جاذبه های طبیعی کلیسای بلاپایس که باعث جذب توریست های زیادی از سراسر جهان شده است می توان به : صدای چشمه هایی که به سمت پایین می روند و باعث ایجاد یک موسیقی طبیعی و روح نواز  که در اکثر فصول سال شاهد آن هستیم اشاره کنیم. از جاذبه های طبیعی این روستا وجود درختانی با قدمت بسیار زیاد و پرندگانی که بر روی آن ها نشسته و آواز های زیبایی سر داده اند، نباید غافل شد. بازارچه های سنتی و رستوران های کوچک و دلنشین این روستای توریستی از جذابیت های غیرقابل انکار روستای بلاپایس است.

بیشتر بخوانید: بازدید از صومعه و کلیسای بلاپایس در قبرس شمالی: سفری به دل تاریخ

روستای اسن تپه

روستای اسن تپه  بر روی یک تپه بزرگ قرار دارد و 25 دقیقه به سمت شرق گیرنه برای رسیدن به این روستا باید رانندگی کنیم.  روستای اسن تپه دارای مناظر طبیعی بسیار زیادی است که این مناظر  زیبا در طول ساحل و تا شهر گیرنه ادامه دارد. از جاذبه های گردشگری این منطقه می توان به وجود یک کلیسای قدیمی در مرکز روستا اشاره کنیم. البته از آنجایی که روستای اسن تپه در نزدیکی شهر گیرنه واقع شده است از امکانات رفاهی مناسبی از جمله: وجود یک درمانگاه کوچک، آمبولانس و مغازه هایی برای تامین مایحتاج ضروری برخوردار است و گرشگران و می توانند به راحتی و بدون نیاز به شهر برای خرید لوازم ضروری شب را در این روستای جذاب بمانند.

بیشتر بخوانید: منطقه اسن تپه: جواهری پنهان در قبرس شمالی

روستای تاتلیسو

روستای تاتلیسو یکی دیگر از روستاهای قدیمی در کشور قبرس شمالی محسوب می شود که قلعه کانتارا بر فراز تپه های این روستا واقع شده است.  به دلیل نزدیکی این روستا به دریا گردشگران علاقه زیادی برای سفر وگذراندن اوقات خود در این روستا را دارند و وجود رستوران یامان که مشرف به دریای مدیترانه است از ویژگی های منحصر به فرد روستای تاتلیسو محسوب می شود. ساحل روستای تاتلیسو امکاناتی چون:  شنا و آفتاب گرفتن را برای جذب توریست بیشتر به این روستا نیز فراهم کرده است.

روستای آلسانجاک

این روستای بزرگ در دامنه تپه واقع شده است و به ساحل آلسانجاک بسیار نزدیک است. محیط سرسبز روستا و زیر ساخت های آن باعث محبوبیت این روستا شده و  فقط 15 دقیقه با شهر گیرنه فاصله دارد؛ وجود مدرسه انگلیسی در این روستا از جذابیت های خاص و منحصر به فرد روستای آلسانجاک به حساب می آید.

روستای کرمی

روستای کرمی یا کارمان یکی از قدیمی ترین و جذاب ترین روستاهای قبرس شمالی است. روستای کرمی مانند بسیاری از روستاهای دیگر قبرس شمالی در کنار تپه واقع شده است و برخلاف روستاهای دیگر این روستا در در یک منتطه کوهستانی واقع شده است. بسیاری از خانه های این روستا توسط مهاجران  یا دولت بازسازی و تعمیر شده است و اکنون جمعیت غالب این روستا را مهاجران تشکیل داده اند. از جاذبه های گردشگری این روستا باید به قلعه قدیمی و باستانی سنت هیلاریون،کلیسای بازسازی شده روستا و ساحل فراز یا شهرداری اشاره کرد که برای بسیاری از  گردشگران بسیار جذاب و دیدنی است.

روستای لاپتا

روستای لاپتا یکی دیگر از روستاهای دیدنی قبرس شمالی است که جاده این روستا دارای پیچ و خم های بسیار زیادی است و علاقه مندان خاص خود را دارد. در روستای لاپتا تعدادی رتوران محلی ساخته شده اند که می توانید برای صرف یه وعده دلچسب از این رستوران های محلی غذا تهیه کنید. روستای لاپتا با مرکبات خوشمزه و جذابی که دارد شناخته می شود و وجود درختان مرکبات از جمله : لیمو در خیابان های این روستا زیاد به چشم می خورد. البته این روستا درفصل بهار به دلیل برگزاری فستیوال ارکیده بهاری پذیرای مسافران و گردشگران بی شماری است.

روستای کارسیاکا

روستای کارسیاکا از روستاهای ساحلی قبرس شمالی است که بازارهای محلی و منظره پانوراما از ویژگی های منحصر به فرد این روستا محسوب می شود. در تپه های اطراف روستای کارسیاکا ساخت و ساز های بسیار زیادی در حال انجام است و وجود رستوران های سنتی محلی و بارهایی به سبک اروپایی در اطراف ساحل و خیابان های این روستا به چشم می خورد. البته شنا، حمام آفتاب و پیاده روی در ساحل روستای کارسیاکا را به هیچ عنوان نباید از دست داد.

روستای بوگز

روستای بوگز 35دقیقه با شهر فاماگوستا فاصله دارد و کلمه بوگز به معنای « گذر» است. در ساحل این روستا می توانید از مناظر زیبای دریای مدیترانه لذت ببرید. گاها برخی از قایق هایی در ساحل این روستا پهلو گرفته اند و درحال ماهیگیری هستند، صحنه های بسیار زیبا و دلنشینی را خلق می کنند.

روستاهای منطقه گوزلیورت

روستاهایی که در منطقه  گوزلیورت وجود دارند، بسیار پراکنده و در عین حال سرسبز هستند. این روستاها پایتخت کشاورزی قبرس شمالی هستند و بیشتر میوه ها و محصولات لبنی و مورد نیاز جزیره در این منطقه تولید می شوند. دامداری قبرس شمالی هم در این منطقه بیشتر رونق دارد.

بهترین روستاهای قبرس شمالی کدام اند؟

بهترین روستاهای قبرس شمالی برای زندگی یا سفر یکی از سوالات مهم کاربرانی است که قصد مهاجرت یا سفری چند روزه به قبرس شمالی را دارند. بهترین روستاهای قبرس شمالی براساس نزدیکی به شهر، آب و هوا، امکانات و وضعیت معیشتی مردم دسته بندی می شود؛ که این دسته بندی به شرح زیر است:

  • روستای کاکوپتریا
  • روستای لفکارا
  • روستای امودس
  • روستای لوفو
  • روستای پلترس
  • روستای بلاپایس

روستاهای نام برده شده در این مقاله برخی از معروف ترین و محبوب ترین روستاهای قبرس شمالی بود که بین گردشگران و مهاجران بسیار محبوب است و سالانه افرادی زیادی برای بازدید یا زندگی به این روستاها سفر می کنند. در صورتی که قصد مهاجرت به قبرس شمالی را دارید و هزینه زندگی در قبرس برای شما زیاد است، قطعا زندگی در روستاهای این کشور از هزینه های کمتری برخوردار است.

گردشگران می‌توانند از پیاده‌روی در طبیعت، شرکت در تورهای دوچرخه‌سواری، و آشنایی با فرهنگ و سنت‌های محلی لذت ببرند.
بله، بسیاری از روستاها اقامتگاه‌های سنتی و خانه‌های دهقانی را برای اجاره به گردشگران ارائه می‌دهند که فرصتی برای تجربه زندگی محلی است.
بهار و پاییز بهترین زمان‌ها برای بازدید هستند زیرا هوا معتدل است و طبیعت در این مواقع بسیار زیبا و دلنشین می‌باشد.
دیدگاه ها
امتیاز دهید:
0 از 5